مطالب علمی
آیا تا کنون به واژه هویت اندیشیده‌اید؟ از دیدگاه بسیاری از متفکران واژه هویت و شخصیت مترادف یکدیگرند. انسان در زندگی بدون اینکه خودش آگاه باشد رشد و تکامل هویت خویشتن را دنبال می‌کند. هویت بخش وجودی بسیار مهم و اساسی تمام انسانها در همه فرهنگهاست.
● چه‌ عواملی ‌باعث ‌سریع ‌تر ظاهر شدن‌ آثار پیری‌ در پوست‌ می‌ شوند؟ بیشتر تغییراتی‌ که‌ تصور می‌ کنید در نتیجه‌ پیری‌ در پوست‌ افراد به‌ وجود آمده ‌اند، احتمالاً بر اثر آسیب‌ اشعه‌ خورشید ایجاد شده‌اند. درست‌ است‌ که‌ به‌ هر حال‌ با افزایش‌ سن، تغییراتی‌ در پوست‌ پدید می ‌آید، اما اگر پوست‌ هیچ‌ وقت‌ در معرض‌ اشعه‌ خورشید قرار نگیرد، تا سنین‌ خیلی‌ بالا، آثار پیری‌ در آن‌ مشاهده‌ نخواهد شد. مهمترین‌ کاری‌ که‌ برای‌ جلوگیری‌ از ایجاد چین‌ و چروک‌ در پوست، ضعیف ‌شدن‌ و تغییر رنگ‌ پوست‌ باید انجام‌ بدهید، محافظت‌ از پوست‌ در برابر نور خورشید است.
آیا می دانید چرا توصیه به خوردن میوه و سبزی فراوان است؟ بیشتر حجم میوه مانند بدن انسان از آب تشکیل شده است . همانطور که ۸۰ درصد وزن بدن ما از آب تشکیل شده ۸۰ درصد حجم میوه ها را نیز آب تشکیل می دهد.تنها ماده غذایی که برطرف کننده تمام نیازهای بدن می باشد میوه است هیچ ماده غذایی وجود ندارد که ۸۰ درصد آب داشته باشد مگر میوه البته سبزیها نیز حاوی مقادیر زیادی آب هستند .
ویتامین D یکی از ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که نقشهای زیادی دارد. این ویتامین در اثر برخورد اشعه خورشید به پوست و از طریق غذا به بدن می‌رسد.‌در زمستان که نور خورشید کمتر است ویتامین D کمتری در بدن ما تولید می‌شود که ممکن خطراتی را در پی داشته باشد.‌
آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد، اما با کمی تلاش و تجدیدنظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد.
● آب : نوشیدن مقادیرکافی آب در هرروز ، به پوست کمک می کند که ظاهری صاف ، نرم ،انعطاف پذیرو جوان تر داشته باشید. ● ویتامین c: ویتامین cبه بدن کمک می کند تا با عفونتها و بیماریها مبارزه نماید .سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیزبهبود بیماری را تسریع می کند. مرکبات ، توت ها ، کوجه فرنگی ، گل کلم و کلم بروکلی همگی از جمله مواد غنی از ویتامین c هستند.
می‌خواهید لاغر شوید و می‌دانید که باید بروید سراغ حرکات ایروبیک. اما بهترین فعالیت‌هایی که موجب سوختن چربی می‌‌شوند، کدامند؟ این مقاله ۱۰ فعالیت زیر را پیشنهاد می‌کند. امتحانش ضرر ندارد.
به رغم اینکه دانشمندان نقش تغذیه و عادات صحیح غذایی را در سلامت بدن و پیشگیری از بیماری های مزمن به اثبات رسانیده اند ولی همچنان شاهد شیوع چاقی و بیماری های مربوط به آن نظیر تصلب شرایین، دیابت، نارسایی قلبی و... که همگی در کاهش طول عمر نقش اساسی دارند، هستیم.
با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی: ۱. چربی‌زدائی از بدن: هفته اول - حبوبات به‌جای گوشت‌های سرخ کرده. اگر شما بیش از حد از گوشت گوساله یا اردک و غاز استفاده می‌کنید، سعی کنید در هفته اول کم کردن مقدار یک پوند از وزن بدن خویش، به میزان نیمی از مصرف گوشت و چربی مورد استفاده، از انواع لوبیاها، عدس و حبوبات استفاده کنید. حبوبات ضمن تأمین پروتئین مورد نیاز بدن ”فیبر“های مورد نیاز بدن را تأمین و چربی آن را کم خواهد کرد.
مراقبت از پوست کار چندان ساده ای نیست، بالاخره ما در حال صحبت از بزرگترین ارگان بدن هستیم.در حال حاضر به لطف درک بهتر از بافت شناسی و فیزیولوژی پوست، پیشرفت‌های زیادی درباره‌ی چگونگی حفظ زیبایی و افزایش طول عمر پوست شده است، بطوری که دیگر کشیدن پوست از طریق جراحی، تنها راه چاره برای حفظ زیبایی آن به شمار نمی‌آید.
خوردنی‌هایی که می نویسم تنها در کام شما لذیذ نیست که در حفظ تناسب و سلامت اندام شما نیز نقش موثری ایفا می کند.
همه فرآیند و کارهای مربوط به سلامتی یکسان نیستند. راه های متفاوتی برای بهبود سلامتی وجود دارند که شما براحتی می توانید از یکی به دیگری روید و آنها را انجام دهید. مطالعات مختلفی نشان می دهد که تمرکز روی بعضی از عادت ها، مزایای بیشتری برای ما در بر دارد. مطالعه و بررسی روی ۱۵۳ هزار آمریکایی سنین بین ۱۸ تا ۷۴ سال نشان داد که بهترین عادت و روش برای سلامتی پرهیز از دخانیات بوده است.
پیر شدن پوست نیز همانند همه بیماری‌های پوستی دارای عواملی است که با دوری از آنها می‌توانید همیشه پوست جوان و شادابی داشته باشید. ۱) فقدان رطوبت: پوست خشک نه‌تنها ایجاد ناراحتی می‌کند، بلکه به‌دلیل نبودن آب کافی در سطح پوست، آنزیم‌های پوست عملکرد صحیحی نخواهند داشت. در نتیجه پوست نمی‌تواند به‌طور خودکار التهابات ناشی از آلودگی، مصرف قند زیاد و نور خورشید را التیام بخشد. بنابراین استفاده از مواد مرطوب‌کننده بسیار مهم است.
ماهی ها شامل تمام اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها هستند و مواد مورد نیاز برای بازسازی بافت ها را در خود دارد. تحقیقات نشان می دهد ارتباط قوی بین حجم عضلات و سلامتی بدن وجود دارد. وقتی پا به سن می گذاریم بدن حالت عضلانی خود را از دست می دهد به ویژه اگر بخوبی مورد استفاده قرار نگیرد. این عارضه کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بهبود بدن بعداز یک بیماری یا تصادف را تحت تاثیر قرار می دهد.
۵ نکته برای سلامت دستها برای تمیز ماندن . زیبا بودن دستها باید نکاتی را رعایت کنید. در اینجا پنج روش برای آراستگی و سلامت دستهای شما پیشنهاد شده است. ۱- محافظت در مقابل آفتاب دستها درست مانند صورت در معرض نور خورشید هستند. فراموش نکنید که از کرمهای ضد آفتاب به صورت روزانه استفاده کنید.
۵۰-۴۰ سالگی، سالهای غروب پوست و آشنایی بیشتر با متخصص! چروک‌های عمیق‌ و کاهش حالت ارتجاعی و استحکام پوست،‌ بیشتری چیزی است که یک بانو را در این سنین، اذیت می‌کند. متخصصین پوست، علت عمده‌ی این مسائل را قرار گرفتن در معرض نور خورشید، تغذیه‌ی نامناسب، نداشتن فعالیت ورزشی، کاهش سطح هورمونهای زنانه بخصوص استروژن، کاهش تولید چربی در سطح خارجی پوست و استرسهای روحی می‌دانند.
● یک عدد کیوی بزرگ بدون پوست دارای عناصر زیر می‌باشد: ۱. ۳ گرم فیبر که کلسترول را کاهش داده، از سرطان روده جلوگیری می‌کند و به کنترل انسولین کمک می‌کند. ۲. در مقایسه با یک عدد پرتقال هم اندازه خود، ویتامین C بیشتری دارد.
اگر می‌خواهید جوانی‌تان را حفظ کنید، این شش نوع خوراکی را فراموش نکنید: روغن زیتون، ماست، ماهی، شکلات، آجیل و توت سیاه. ● روغن زیتون؛ چهار دهه پیش از این نتیجه مطالعات محققان ۷ کشور نشان داد که چربی‌های اشباع نشده تک‌ظرفیتی در زیتون به طور بارزی موجب کاهش سرعت ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شوند. اکنون ما می‌دانیم که روغن زیتون دارای پلی‌فنول‌ها و آنتی اکسیدان‌های قوی است که مانع ابتلا به بیماری‌های مرتبط با سن فرد می‌شود.
۱ ) جـلـوی چـین و چروک صورت را نمی‌شود گرفت چون جلوی افزایش سن را نمی‌شود گرفت! اولا) کـه افـزایـش سن فقط یکی از علل چین و چروک‌ صورت است ثانیا) که می‌شود جلویش را گرفت یا لااقل می‌شود سرعتش را کم کرد. چطور؟
۱) نوشیدن مقدار زیادی آب موجب نرمی و‌مرطوب شدن پوست می‌شود؟ خیر. با وجود آنکه نوشیدن آب برای داشتن پوستی سالم ضروری است اما آبرسانی مداوم باعث نرم و مرطوب شدن بیشتر پوست و جوان‌تر به نظر رسیدن آن نمی‌شود. میزان رطوبت موجود در پوست شما بیش از هر چیز به این عوامل بستگی دارد:
حتی آب را ضروری‌تر از انرژی می‌دانند زیرا اگر بدن قادر است بدون دریافت غذا چندین هفته زنده بماند، بدون آب نمیتواند بیش از چند روز بدون ایجاد اختلالات بسیار شدید، به زندگی ادامه دهد. به بازار آمدن اقسام نوشیدنی‌ها با خواص مختلف، دلیل آخرین مصاحبه ایسنا با متخصص تغذیه، پروفسور تامی جی است. او در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، علوم پزشکی ایران، از نیاز وافر بدن به آب، نقش آب در فعالیت‌های فیزیکی و شرایط آب آشامیدنی سالم سخن می‌گوید.
▪ با نوشیدن آب، سموم را از بدن خارج کنید به یاد داشته باشید طی هر برنامه سم زدایی از بدن باید از آب استفاده کنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق کرده از بدن دفع می کند. آب مهم ترین ماده سم زدا محسوب می شود. به پاکسازی کلیه و پوست کمک می کند و وضعیت تعرق را با ورزش بهبود می بخشد. لذا نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز (بسته به سایز و سطح فعالیت بدنی) پیشنهاد می شود.
نوشیدن سه لیوان آب پرتقال در روز موجب افزایش ۲۱ درصدی سطح HDL خون میشود.کلسترول خوب یا HDL میتواند در جلوگیری از بروز حملات قلبی موثر باشد. نارنگی موجب کاهش سطح کلسترول خون می شود. البته این بدین معنی نیست که هر کسی میتواند روزانه سه لیوان آب پرتقال بخورد چون آب پرتقال های موجود در بازار حاوی مقادیر زیاد شکر هستند که میتواند برای سلامتی افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند مضر باشد.
نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال بهتر از سایر انواع مرکبات در پیشگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه موثر است. محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس می گویند بسیاری از مردم تصور می کنند آب تمامی مرکبات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند.
● یک حلال است. آب باعث حل شدن مواد دیگر در خود و حمل آنها به نقاط مختلف بدن می‏شود. عملکرد آب در بدن به صورتهای زیر است: ▪ آب در هضم غذا و حل کردن مواد غذایی برای عبور از دیواره روده‏ها به داخل خون کمک می‏کند. ▪ آب مواد زائد داخل بدن را به خارج حمل می‏کند.
در بیماران مبتلا به دیابت پلاکت‌ها بسیار چسبنده هستند.خطر ابتلا به تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی در بیماران مبتلا به دیابت نوع ‪ ۲‬بالاست، بنابر این در این بیماران درمان‌های ضد انعقاد تجویز می‌شود.
نوشیدنی نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد . هر فرد روزانه باید حداقل ۸ لیوان آب بنوشد . این مقدار با افزایش دما و میزان فعالیت شخص و همچنین هنگام کسالت افزایش پیدا می کند . مصرف نوشیدنی هایی که از میوه های مختلف تهیه می شوند ‌، برای هر موقعیتی مناسب است .
برنامه غذایی و استفاده از مایعات می تواند براساس نیاز بدن تنظیم شود. به طور میانگین ۲۰ درصد از آب بدن از غذاهای دریافتی تامین می شود و ۸۰ درصد باقیمانده از انواع آشامیدنی ها، میوه ها و سبزی ها میزان مصرف روزانه آبی که شما بدان نیازمندید به عوامل بسیاری از جمله تندرستی، میزان فعالیت و محل زندگی تان بستگی دارد.
در کشوری مثل کره شمالی که مقامات آن پیوسته در مبارزه با فقر و کمبود تغذیه هستند، کودکان برای رشد، قوی ترشدن و باهوش شدن از آبنبات و شکلات استفاده می کنند. کره شمالی، آبنباتی برای کودکان تولید کرده که برای کودکان بسیار مفید است و باعث افزایش قد، وزن و رشد هوش (IQ)آنها می شود.
خنده پدیده‌ای است که در اغلب موارد برای ابراز شادمانی و لذت به کار می‌رود و یک توانایی است که در بین موجودات زنده فقط انسان دارای آن است . انسان با توانایی خندیدن به دنیا می‌آید و بدون هیچ آموزشی از همان آغاز می‌تواند بخندد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 21 دی 1394 | 19:39 | نویسنده : حمید و میلاد ابراهیمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.